Het college van burgemeester en schepenen neemt kennis van en hecht zijn goedkeuring aan de volgende aanvraag voor de organisatie van de Kennedymars Maasland.
Omschrijving activiteit: | Kennedymars Maasland |
Naam organisatie / vereniging / club: | Rotary Maasland-Lanklaar |
Naam aanvrager: | Gerry Hurkens |
Datum (van - tot): | 7 september t.e.m. 8 september 2024 |
Uur (van - tot): | van 5.30 uur (op 7 september 2024) tot en met 02.00 uur (op 8 september 2024) |
Het college van burgemeester en schepenen hecht goedkeuring aan de volgende tijdelijke verkeersmaatregelen met bijhorend signalisatieplan.
Verkeersmaatregelen | |
Datum van de maatregelen: | 7 september 2024 t.e.m. 8 september 2024 |
Duur van de maatregelen: | van 05.00 uur (op 7 september 2024) tot en met 03.00 uur (op 8 september 2024) |
Omschrijving van de maatregelen: | |
Pagina 1 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Kruispunt Oude Baan x Oude Baan: | d.m.v. 2 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord C3 + 1 onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' |
2. Kruispunt Oude Baan x Groenstraat | d.m.v. 4 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord C3 |
3. Kruispunt Oude Baan x Nieuwstraat | d.m.v. 8 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord C3 |
4. Kruispunt Oude Baan x G. Simenonlaan | d.m.v. 8 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord C3 |
5. Kruispunt Groenstraat x Bresilstraat | Bord F19 + onderbord afplakken (tweerichtingsverkeer toegestaan) |
6. Kruispunt G. Simenonlaan x Bresilstraat | Borden C1 + onderborden afplakken (tweerichtingsverkeer toegestaan) |
Pagina 2 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Pannenhuisstraat voorbij de Bautshoefstraat: | d.m.v. 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' - (op +/- 200 m van het kruispunt) |
2. Pannenhuisstraat voor de Bautshoefstraat: | d.m.v. 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' - (op +/- 200 m van het kruispunt) |
Pagina 3 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Pannenhuisstraat net na de Dijkweg: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 50 km/u (net na kruispunt met Dijkweg) |
2. Pannenhuuisstraat / Wuytershoefstraat: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 30 km/u (net na Kruispunt met Wuytershoefstraat) |
3. Pannenhuisstraat / Driepaalhoeveweg: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 30 km/u (op 100 à 150 m van het kruispunt Driepaalhoeveweg) |
4. Pannenhuisstraat / Scherpenbergstraat: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 50 km/u (net na het kruispunt met de Scherpenbergstraat) |
Pagina 4 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Vilvertstraat: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 50 km/u |
2. Vilvertstraat: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars + 1 bord C43 met 30 km/u |
3. Bekaertlaan: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 30 km/u |
4. Bekaertlaan: | d.m.v. 1 nadar in de berm + knipperlichten + reflectoren + 1 bord 'opgelet overstekende wandelaars' + 1 bord C43 met 50 km/u |
Pagina 5 - Signalisatieplan 2024_04 | |
Er wordt éénrichtingsverkeer ingevoerd voor het verkeer komende van de Boslaan richting richting Vilvertstraat. De rood gearceerde lijn geeft het stuk aan waar men aan de oostkant van de weg schuin mag parkeren. | |
1. Nijverheidslaan | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + 1 bord F19 + 1 bord E9b |
2. Nijverheidslaan: | d.m.v. 1 bord C31 a d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + 1 bord F19 + 1 bord E9b |
3. Nijverheidslaan / Bekaertlaan: | d.m.v. 2 borden C1 (aan beide kanten van de weg) |
4. Nijverheidslaan / Vilvertstraat: | d.m.v. 2 borden C1 (aan beide kanten van de weg) |
Pagina 6 - Signalisatieplan 2024_04 | |
- Eénrichtingsverkeer voor de Hermeslaan + auto's parkeren op de weg toegelaten op de Hermeslaan (aan de rechterzijde van de weg d.m.v. schuin parkeren. - Eénrichtingsverkeer voor de Mercuriuslaan (zone tussen de Hermeslaan) + auto's parkeren op de weg toegelaten op de Mercuriuslaan (aan de rechterzijde van de weg d.m.v. schuin parkeren). | |
1. Kruising Mercuriuslaan / Hermeslaan: | d.m.v. 2 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord F19 (éénrichtingsverkeer voor de Hermeslaan) + 1 bord E9b (parking voor auto's voor de Hermeslaan) + 1 bord C1 (verboden richting voor de Mercuriuslaan) |
2. Kruising Mercuriuslaan / Hermeslaan: | d.m.v. 2 nadars + knipperlichten + reflectoren + 1 bord F19 (éénrichtingsverkeer voor de Mercuriuslaan) + 1 bord E9b (parking voor auto's voor de Mercuriuslaan) + 1 bord C1 (verboden richting voor de Hermeslaan) |
Pagina 7- Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Parkeerverbod Kerkplein Lanklaar: | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + borden E3 |
Pagina 8 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Parkeerverbod parking aan sporthal De Vrietsel Lanklaar: | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + borden E3 |
2. Parkeerverbod parking aan sporthal De Vrietsel Lanklaar: | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + borden E3 |
Pagina 9 - Signalisatieplan 2024_04 | |
1. Parkeerverbod op terrein langs Oude Baan: | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + borden E3
|
2. Parkeerverbod op terrein langs Oude Baan: | d.m.v. 1 nadar + knipperlichten + reflectoren + borden E3
|
Aandachtspunten | |
De organisatie dien zelf signaalgevers te voorzien op diverse locaties (zie signalisatieplan 2024_04 - pagina's 2, 3, 4). De organisatie dient zelf parkeerwachters te voorzien (zie signalisatieplan 2024_04 - pagina 5, 6, 7, 8, 9) Een doorgang van minstens 3 meter moet onmiddellijk vrij gemaakt kunnen worden om, in geval van noodsituaties; de prioritaire voertuigen die bepaald zijn in artikel 37 van het verkeersreglement een vlotte doorgang te verlenen. |
De organisator is verantwoordelijk en staat in voor:
Een afschrift van dit besluit wordt bezorgd aan: