Terug
Gepubliceerd op 01/03/2024

2024_CBS_00359 - Update arbeidsreglement stad Dilsen-Stokkem - Goedkeuring

College van Burgemeester en Schepenen
vr 01/03/2024 - 10:30 Schepenlokaal
Goedgekeurd
Dit besluit handelt over een Personeelsreglement.

Samenstelling

Aanwezig

Sofie Vandeweerd, burgemeester; Koen Sleypen, schepen; Theo Snijkers, schepen; Kelly Issaris, schepen; Pieter Indemans, schepen; Ingrid Erlingen, schepen; Patrick Doumen, algemeen directeur

Verontschuldigd

Roberto Prata, schepen

Secretaris

Patrick Doumen, algemeen directeur

Voorzitter

Sofie Vandeweerd, burgemeester
2024_CBS_00359 - Update arbeidsreglement stad Dilsen-Stokkem - Goedkeuring 2024_CBS_00359 - Update arbeidsreglement stad Dilsen-Stokkem - Goedkeuring

Motivering

Juridische context

  • Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid art. 41en art. 56.
  • Het gemeenteraadsbesluit van 11 februari 2019 betreffende het reglement tot afbakening van dagelijks bestuur en de bevoegdheden die worden gedelegeerd aan het college van burgemeester en schepenen en de afbakening van de categorieĆ«n van dagelijks bestuur die vrijgesteld zijn van visumverplichting.
  • Het Bestuursdecreet van 7 december 2018 en inzonderheid de bepalingen betreffende actieve en passieve openbaarheid, en latere wijzigingen.
  • De wet op de arbeidsovereenkomsten van 3 juli 1978, en wijzigingen.
  • Het besluit van de gemeenteraad van 18 december 2008 betreffende de goedkeuring van de rechtspositieregeling en latere wijzigingen.
  • De wet van 18 december 2002 tot wijziging van de wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen.
  • Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 18 juni 2021 houdende de laatste update van het arbeidsreglement.
  • De protocol met betrekking tot de wijziging van het arbeidsreglement van het BOC van 21 februari 2024.

Feitelijke context

  • Aan het college van burgemeester en schepenen wordt de bijlage bij het besluit van heden met de opsomming van de wijzigingen van het arbeidsreglement en de nieuwe versie van het gecoƶrdineerd arbeidsreglement voorgelegd. 
  • Het bestuur is ertoe gehouden een arbeidsreglement op te stellen ten einde de personeelsleden te informeren over de belangrijkste elementen van de arbeidsovereenkomst of -verhouding die op hen van toepassing zijn.
  • De update van het arbeidsreglement werd onderhandeld met de leden van de vakbond op het BOC van 21 februari 2024, waar er geen opmerkingen over werden gemaakt.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college van burgemeester en schepenen keurt de wijzigingen aan het arbeidsreglement goed, zoals opgenomen in de bijlage bij dit besluit.

Artikel 2

Het vernieuwde arbeidsreglement treedt in werking op 1 maart 2024, behoudens bepalingen waarvan de inwerkingtreding door hogere rechtsnormen anders zijn bepaald.

Artikel 3

Een afschrift wordt bezorgd aan alle personeelsleden en aan de sociale inspectie.


Bijlagen