Terug
Gepubliceerd op 22/10/2021

Besluitenlijst  Vast Bureau

vr 15/10/2021 - 11:30 Schepenzaal

  • 1.

    2021_VB_00228 - Verslag vorige vergadering - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Er wordt verwezen naar het verslag van de vorige zitting van het vast bureau, waarop geen opmerkingen zijn geformuleerd. Het verslag kan dan ook goedgekeurd worden.

  • 2.

    2021_VB_00229 - 2021117 - Sanitair materiaal voor doucheruimte woonzorgcentrum (afdeling "De Bakermat) - Gunning, gunningswijze, lastvoorwaarden en aan te schrijven leveranciers - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    De opdracht voor levering van sanitaire materialen voor de doucheruimte voor de afdeling "De Bakermat" van het woonzorgcentrum 't Kempken kan gegund worden aan de firma met de enige offerte, nl. Thevissen CV & Sanitair BVBA. Er is voldoende krediet voorzien in het investeringsbudget 2021. Geen visum noodzakelijk.

  • 3.

    2021_VB_00230 - 2021115 - Tegels voor doucheruimte woonzorgcentrum (afdeling "De Bakermat") - Gunning, gunningswijze, lastvoorwaarden en aan te schrijven leveranciers - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    De opdracht voor levring van tegels voor de doucheruimte voor de afdeling "De Bakermat" van het woonzorgcentrum 't Kempken kan gegund worden aan de firma Van Esser Frank volgens het principe van economisch meest voordelige offerte. Er is voldoende budget voorzien in het investeringsbudget 2021. Geen visum noodzakelijk.

  • 4.

    2021_VB_00231 - 2021106 - Positioneringskussens (raamovereenkomst) - Gunning, gunningswijze, lastvoorwaarden en aan te schrijven leveranciers - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Er werd een raamovereenkomst opgesteld voor het leveren van positioneringskussens voor het Woonzorgcentrum 't Kempken voor een periode van 4 jaar. De opdracht kan worden gegund aan firma met de enige offerte, nl. Anne-Lore by Van Herck. Er is voldoende krediet voorzien in het investeringsbudget 2021 en de volgende jaren. Geen visum noodzakelijk.

  • 5.

    2021_VB_00232 - Kosten en bestellingen dd 15/10/21 - Lijst van bestellingen overeenkomstig het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 10 januari 2020 betreffende de vaststelling van reglement van bevoegdheden van de algemeen directeur inzake overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten die door het college van burgemeester en schepenen aan de algemeen directeur worden gedelegeerd & lijst van bestellingen voor exploitatie-uitgaven groter dan 8.500 euro exclusief BTW en investeringsuitgaven die werden goedgekeurd door het college van burgemeester en schepenen & lijst van kosten - Kennisneming

    Goedgekeurd

    Kennisname van

    • de lijst van bestellingen overeenkomstig het besluit van het vast bureau van 10 januari 2020 betreffende de vaststelling van reglement van bevoegdheden van de algemeen directeur inzake overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten die door het vast bureau aan de algemeen directeur worden gedelegeerd
    • de lijst van bestellingen voor exploitatie-uitgaven groter dan 8.500 euro exclusief BTW en investeringsuitgaven die werden goedgekeurd door het vast bureau
    • de lijst van kosten.
  • 6.

    2021_VB_00233 - Ontslag met wederzijdse toestemming van de polyvalent deskundige werkzaam binnen de afdeling zorg, onthaal en intake. - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau hecht goedkeuring aan het ontslag met wederzijdse toestemming, ingediend door een polyvalent deskundige werkzaam binnen de afdeling zorg, onthaal en intake.

  • 7.

    2021_VB_00234 - Aanstelling van een deeltijdse polyvalent deskundige in de afdeling zorg, onthaal & Intake voor bepaalde duur. - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau hecht goedkeuring aan de aanstelling van een deeltijdse polyvalent deskundige in de afdeling zorg, onthaal & Intake voor bepaalde duur.

  • 8.

    2021_VB_00235 - Aanstelling van een deeltijds verzorgende zorg aan huis ter vervanging van de afwezigheid wegens ziekte van titularis. - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau hecht goedkeuring aan de aanstelling van een deeltijds verzorgende zorg aan huis ter vervanging van de afwezigheid wegens  ziekte van titularis.

  • 9.

    2021_VB_00236 - Aanstelling deeltijdse schoonmaakhulpen Zorg aan Huis voor bepaalde duur ter vervanging van afwezigheden wegens verlof. - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau hecht goedkeuring aan de aanstelling van deeltijdse schoonmaakhulpen Zorg aan Huis ter vervanging van afwezigheden wegens verlof.

  • 10.

    2021_VB_00237 - Onderzoek kandidaturen begeleider wonen en leven - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau verklaarde op datum van 24 september 2021 de functie verantwoordelijke begeleider wonen en leven vacant, en bepaalde de samenstelling van de jury. In voorliggend besluit worden de ingediende kandidaturen onderzocht.

  • 11.

    2021_VB_00238 - Onderzoek kandidaturen huishoudelijke dienst - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau verklaarde op datum van 17 september 2021 de functie onderhoudsmedewerker zorg aan huis  vacant, en bepaalde de samenstelling van de jury. In voorliggend besluit worden de ingediende kandidaturen onderzocht.

  • 12.

    2021_VB_00239 - Vrijstelling van deelname aan de selectieproeven voor de aanleg van de wervingsreserve van onderhoudsmedewerker huishoudelijke dienst - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau hecht goedkeuring aan de aanvraag om vrijstelling van deelname aan de selectieproeven voor de aanleg van de wervingsreserve onderhoudsmedewerker huishoudelijke dienst, georganiseerd conform het besluit van het vast bureau van 17 september 2021.

  • 13.

    2021_VB_00240 - Eerste vaststelling ontwerp dagorde raad voor maatschappelijk welzijn van 8 november 2021 - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Het vast bureau stelt de eerste versie van de dagorde van de eerstvolgende zitting van de raad voor maatschappelijk welzijn vast.

  • 15.

    2021_VB_00242 - Variapunten - Kennisneming

    Goedgekeurd

    Kennisname van diverse aangelegenheden.

  • 14.

    2021_VB_00241 - Huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn - agendering raad voor maatschappelijk welzijn - Goedkeuring

    Goedgekeurd

    Met het decreet van 16 juli 2021 en het besluit van de Vlaamse Regering van 4 augustus 2021 worden er op lokaal niveau nieuwe vergadermogelijkheden gecreëerd. Zo is het naast fysiek vergaderen in bepaalde gevallen ook mogelijk om een digitale of hybride vergadering te organiseren. 

    Er wordt voorgesteld om het huishoudelijk reglement van 13 september 2021 in te trekken, en in haar totaliteit opnieuw goed te keuren.

    Volgende artikels worden bij deze gelegenheid gewijzigd:

    • artikel 2 (type vergadering)
    • artikel 20 en 22 (ordehandhaving)
    • artikel 26 §3 (stemming).

    Het vast bureau legt voorliggend dossier ter goedkeuring voor aan de raad voor maatschappelijk welzijn op 8 november 2021.